16. rész: CMMS-bevezetési tanácsok

Egyre több vállalat dönt CMMS (Computerized Maintenance Management System - Számítógépes Karbantartás Vezetési Rendszer) vásárlása mellett a karbantartásuk hatékonyabb kezelésének érdekében. Belátják, hogy Excel (és más egyszerű programok) segítségével már nem kezelhetők folyamataik, nem építhető fel megfelelő adatbázis, valamint a termelési szoftverekből származó adatok felhasználása sem megoldott. Tapasztalataink szerint e rendszerek bevezetésének jól előkészített és irányított folyamata a siker záloga, a gyenge előkészítés és/vagy a projektirányítás hiánya viszont akár a kezdeményezés teljes bukását is hozhatja. Ismerje meg a sikeres CMMS- bevezetés titkait!

Korábbi cikkünkben már elmagyaráztuk a CMMS előnyeit, most pedig szeretnénk önökkel megosztani a CMMS bevezetésében szerzett tapasztalatainkat. Szomorú, de tény, hogy a megvásárolt rendszerek/szolgáltatások bevezetésének fele sikertelen, negyede fél siker és csupán a negyede mondható sikeresnek. Továbbá statisztikai tény, hogy a sikeres bevezetések esetében is a rendszer képességeinek kihasználtsága nagyon alacsony, mindössze 15% körüli (1. ábra). Becslések szerint Magyarországon még ennél is rosszabb a kép!

1. ábra CMMS-projektek statisztikája

Ezek a sikertelenségek minden esetben a nem megfelelő bevezetési folyamatra és a kevés oktatásra vezethetőek vissza. A CMMS-t vásárló vállalatok sok esetben úgy tekintenek a rendszerre, mint egy egyszerű irodai alkalmazásra, holott a CMMS jóval több annál, és a bevezetéséhez stratégiai szemlélet szükséges. Fontos kiemelnünk, hogy a CMMS alkalmazása akkor lesz igazán sikeres, ha a karbantartási rendszerünket a korszerű elvek alapján építettük fel, vagyis az első lépés a karbantartási rendszer felépítése, és csak ezután következhet a CMMS bevezetése. Az itt bemutatott bevezetési folyamatot alkalmazva (2. ábra), biztosak lehetünk a sikerben.

A bevezetési folyamat három fő szakaszból áll:

  1. Szükségletanalízis
  2. Rendszer tervezése
  3. Rendszer telepítése, használata

A szükségletanalízis szakaszban létrehozzuk a projektteamet a vállalatnál történő CMMS bevezetésre, pénzügyi számításokat készítünk a projekt várható eredményeire, illetve készítünk egy részletes bevezetési tervet.

A tervezési szakaszban definiáljuk, milyen CMMS funkciókra van szükségünk, kialakítjuk a CMMS-ben kezelni kívánt folyamatainkat.

A telepítési, használati szakaszban összegyűjtjük a CMMS-ben tárolni kívánt adatokat, a kialakított folyamataink alapján testreszabjuk a rendszert, feltöltjük adatokkal, oktatjuk a felhasználókat a tőlük elvárt feladatokra, és folyamatosan menedzseljük, fejlesztjük a rendszert.

2. ábra CMMS bevezetési folyamat



Amennyiben felkeltettük érdeklődését, kérjük, keresse Fekete Gábor karbantartás-fejlesztési csoportvezetőt a +3620/973-2866-os telefonszámon vagy az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen.

tn pas cher nike tn pas cher golden goose saldi golden goose saldi golden goose saldi golden goose saldi golden goose saldi golden goose saldi air jordan pas cher air jordan pas cher jordan pas cher air jordan pas cher air jordan pas cher hogan outlet online hogan outlet hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online scarpe casadei outlet scarpe casadei outlet scarpe casadei outlet scarpe casadei outlet scarpe casadei outlet

2016. A.A. Stádium Kft.

Impresszum

about.me/aastadium