17. rész: Kerülje el a karbantartási hatékonyság taposóaknáit! 1.

Nyomtatás

Hogyan értelmezik félre a karbantartást és a fejlesztését?

Az egyik legsúlyosabb hiba a nyitott gondolkodás elvesztése. Pedig ez szüli az összes lentebb felsorolt súlyos hibát, amelyekkel elszalasztjuk a fejlődést. És mégis mind beleesünk ebbe a hibába. Ki rövidebb, ki hosszabb időre kapcsolja ki az "újdonságszenzorait", azonban legtöbbünknek talán a napi taposómalom jelentette feladattömeg, a hétköznapok szürkesége fordítja Off állásba a kapcsolót. Nem árt, ha néha valaki ránk kiált: "Hé! Közelítsd már más szemszögből a problémát!

Azért, hogy idejében felismerjük a fásultság jeleit, és "szenzorainkat" újra élesíthessük, összegyűjtöttünk és a következőkben közreadunk néhány olyan kijelentést, amelyek biztos jelei annak, hogy valami nincs rendben! Ha ezek közül akár csak egyet is tapasztal önmagán, vagy kollégáin, sürgősen "kezeltesse a bajt" egy karbantartási látásmódot szélesítő konferencián, vagy nyílt képzésen, klubnapon, netán csak egy tanácsadó bemutatkozásának meghallgatásával! Mindezek alig valamibe, vagy éppen semmibe sem kerülnek, de úgy hathatnak, akár egy vérfrissítés!

Előrebocsátjuk, a kijelentések kitaláltak, így bármilyen egyezés a valósággal a puszta véletlen műve!

Kijelentés1: Köszönjük, nekünk nem kell a karbantartásunkat fejleszteni, mivel újak a gépeink, és így nem is szükséges túl sok gondot fordítanunk a karbantartásra. Majd esetleg két-három év múlva térjünk vissza rá.
Súlyos hiba1: Azt hinni, hogy azért, mert egy berendezés jó állapotban van, nem igényel karbantartást, teljes műszaki tévedés. A berendezés jó állapotát fenn is kell tartani! Sőt gyakran kiderül, még használhatóbbá is alakítható, mint ahogyan azt a konstruktőr megálmodta! Az is előfordul időnként, hogy meg sem lehet úszni az effajta fejlesztési feladatokat. 
Milyen érdekes, ha valaki vásárol egy új autót, eszébe sem jutna, hogy azt nem kell rendszeresen átnézetni, előírt szervizekre elvinni, csak mert új és még nincsenek problémái! Érthetetlen, hogy a termelőgépekről miért gondolkodnak egyesek másként! ??

Kijelentés2: Köszönjük, mi nem kérünk ezekből a hárombetűs csodákból, mi a gyakorlatban oldjuk meg ezeket a dolgokat. Mindből van képesítésem, tudom, miről beszélek!
Súlyos hiba2: Azt hinni a termelékenység-fejlesztő rendszerekről, hogy afféle hárombetűs csodák, amelyek csak elméletben hangzanak jól, de a gyakorlatban nem működnek, tiszta struccpolitika. Ha valaki veszi a fáradtságot és meglátogat több tucat - jó fejlesztéseket megvalósító - hazai vállalatot, vagy multicég hazai gyáregységét, garantáltan meg fog változni a véleménye! A versenytársak kulisszatitkaiba - az ő engedélyükkel - belesni egyébként is izgalmas lehetőség.

Kijelentés3: Köszönjük, nem érdekel bennünket karbantartási szoftver, van a vállalatirányítási rendszerünknek karbantartási modulja, de azt sem használjuk, mert nekünk nincs erre időnk!
Súlyos hiba3: Feltehetően a gyenge hatékonyság miatt vagy a túlságosan lecsökkentett létszám miatt folytonos az időzavar - jellemző a tűzoltó jellegű karbantartás -, de nem érnek rá kiutat keresni a problémákból! Ördögi kör, amelyből kitörni csak nyitott, a hatékonyabb munkamódszerekre fogékony hozzáállással lehet!

 

Kerülje el a karbantartási hatékonyság taposóaknáit!    

 



Amennyiben felkeltettük érdeklődését, kérjük, keresse Fekete Gábor karbantartás-fejlesztési csoportvezetőt a +3620/973-2866-os telefonszámon vagy az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen.