41. rész: A hazai karbantartási szakma kivívja a nyugati szakemberek elismerését

karbantartas„A nyugat-európai anyavállalatok szakemberei megtanulták, hogy a magyar mérnökök nemcsak üzemeltetésre/karbantartásra alkalmasak, hanem tervezni és fejleszteni is tudnak.” Ez a mondat egy neves hazai műszaki professzortól hangzott el jó tíz éve. Valljuk be, nem éppen hízelgő a karbantartási szakmára nézve. Mára azonban egyértelműen állítható, hogy a karbantartás önálló tudománnyá fejlődik, és aki igazán hatékonyan akarja működtetni, számos elmélettel és gyakorlati fogással kell megismerkednie. Nézzük mivel vívták ki hazai vállalatok a cégcsoportjuk vezetésének elismerését! 

E példák mindegyike valós ipari „történet”, amelyet munkáink során, testközelből ismerhettünk meg, sőt az eredmények elérésében jelentősen közreműködtünk. Jellemző e munkákra, hogy tanácsadóként módszereket és tapasztalatot – nem utolsó sorban műszaki szaktudást – vittünk e cégekhez, s az ottani szakemberekkel együttműködésben építettünk ki hatékonyabb karbantartási (és termelési) rendszereket.

Példa 1: Korábbi magyar gyártóvállalat ma német tulajdonosi háttérrel

fejlődésA vállalatnál, korábbi (működésből, valamint a piaci sajátosságokból adódóan) kritikusan kevés karbantartóval jelentős géppark fenntartása a feladat, amelynek során csakis a tűzoltás volt jellemző, de már azt sem győzték. A géppark osztályozásával kiemeltük a kulcsgépeket, a kulcsgépekre részletes elemzésekkel (kritikusság-becslés, ERCM… stb.) kialakítottuk a tudatos és optimális karbantartási mixet, bevonva a kezelőket is a feladatokba. Feltérképeztük az eszközök állapotát, és szervezési technikákkal a rengeteg javítási feladatot megvalósítható ütemű helyreállítási munkává transzformáltuk. Képzéseket hajtottunk végre, és rendszeres ellenőrzéseket alakítottunk ki, az eltérések kezelésével önfejlesztővé tettük a rendszert, így gondoskodva a fenntartásról/fejlesztésről.

Eredmény: a német szakemberek kétkedve érkeztek a karbantartás felülvizsgálatára, és elismeréssel távoztak, mondván: ezt az irányt kell tartani!

Példa 2: Korábbi magyar gyártóvállalat csoport, ma német tulajdonosi háttérrel

Nagy múltú gépipari cégnél a forgácsoló, hegesztő, felületkezelő és bevonó berendezések közül a kiemeltekkel foglalkoztunk. Első sorban az autonóm karbantartás megerősítése volt a feladatunk, amelynek során alkalmazva a fent már említett technikákat, kialakítottuk a kezelői rutinfeladatok rendszerét, utólagos hibaelemzéssel összekötött gép/folyamat fejlesztéssel jelentősen növeltük a kiemelt eszközök hatékonyságát. A rendszer sztandardizáltan működik, alkalmas a kiterjesztésre, rendszeres önauditokkal tartjuk fenn és fejlesztjük működését.

fejlődésEredmény: a német szakemberek a kiemelt berendezések kezelésének felülvizsgálatát végezték (több más átvilágítási feladat mellett) és határozottan javaslatot tettek a gyakorlat kiterjesztésére a másodlagos fontosságú berendezések körében is. Nem mellesleg elismerték, hogy a németországi telephelyen sem kezelik ilyen hatékonyan a kulcsberendezések kezelői karbantartási feladatait.

Példa 3: Korábbi magyar, gyártóvállalat csoport, ma amerikai tulajdonosi háttérrel

A vállalatcsoport az egyik legkiélezettebb versenypiacon működik, gépparkja vegyes, a koros és az új berendezések egyaránt megtalálhatók a cégnél. A hatékonyság növelése évről évre kifejezett cél, amely minden részleg, így a karbantartás elé is évi 5-10%-os javulást irányoz elő. Ilyen körülmények közé érkeztünk TPM módszertanunkkal, amelynek keretében öt alapvető területen tevékenykedtünk. Kialakítottuk a kezelői karbantartást, felturbóztuk a tervszerű karbantartást, jelentős berendezés fejlesztési munkákat koordináltunk, tréningeket tartottunk és projekt PR fogásokkal mozgósítottuk a dolgozók széles körét. Veszteségmérést állítottunk fel a műszaki okokból elvesző hatékonyság gyökérokainak célzott visszaszorítására.

Eredmény: a TPM együttműködés következtében a vállalat számos telephelyén üzemek működését (termelés és karbantartás oldalról) sikerült hatékonyabbá tenni, megmentve, vagy éppen meghosszabbítva azok „életét”.

Példa 4: Magyarországon működő autógyártó vállalat belső szolgáltatója

fejlődésA jelentős számú eszköz osztályozásával és elemzésével karbantartási stratégiát alkottunk, megfogalmaztuk a tervszerű karbantartási feladatokat, elvégeztük az éves ütemterv kialakítását, ezen belül az erőforrás tervezést is.

Eredmény: elégedett német auditorok, az egyes vizsgálatok során egyre magasabb értékelés a részükről, azaz a központi szakemberek által visszaigazoltan fejlődő karbantartás!

 


Ön is szeretné, hogy a cégközpont auditorai elégedettek legyenek a karbantartási rendszerével?

Szeretné, ha nemcsak „a mundér becsületét” védhetné meg, hanem valóban megbízhatóvá alakíthatná eszközparkját?

Szeretné, ha nem kellene egy-egy ellenőrzésre fejvesztett kapkodással készülni, hanem bármikor és büszkén mutathatná be karbantartási rendszerét?

Keressen bennünket, mi segítünk az eszközpark és a karbantartás megbízható jövőjének felépítésében!

Fekete GáborHa felkeltettük érdeklődését, keresse Fekete Gábor karbantartási szakértőt a 06-20/973-2866-os telefonszámon, vagy az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen.



Péczely György
ügyvezető igazgató
+3620/974-64-88
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

tn pas cher nike tn pas cher golden goose saldi golden goose saldi golden goose saldi golden goose saldi golden goose saldi golden goose saldi air jordan pas cher air jordan pas cher jordan pas cher air jordan pas cher air jordan pas cher hogan outlet online hogan outlet hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online scarpe casadei outlet scarpe casadei outlet scarpe casadei outlet scarpe casadei outlet scarpe casadei outlet

2016. A.A. Stádium Kft.

Impresszum

about.me/aastadium